Video ✓✓ PPV Stadium Bukit Jalil ‘diserbu’

PPV Stadium Bukit Jalil ‘diserbu’

PETALING JAYA – Sebuah video memaparkan ratusan individu berpusu-pusu untuk mendapatkan suntikan vaksin secara ‘walk in’ di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Stadium Bukit Jalil tular hari ini.

Info Sains Teknologi dan Kesihatan

Beberapa video yang dimuat naik pemilik Twitter @JatIkhwan tular di laman media sosial apabila orang ramai menyifatkan kejadian seumpama itu menjadi antara penyebab peningkatan kes harian Covid-19.

 

“Ada pengikut Twitter minta saya kongsikan keadaan di PPV Bukit Jalil pagi tadi, katanya sampai sekarang masih ribuan orang termasuk bukan warganegara datang berasak-asak.

See also  2 Ogos 2021: Jumlah kes COVID-19 15,764

 

“Buat yang tanya kenapa dan apa yang sedang berlaku, ini pusat walk in pemberian vaksin. Saya difahamkan satu-satunya tempat yang bukan warganegara juga boleh datang dan hari ini adalah hari terakhir untuk walk in. Moga tak ada yang buruklah. Ada sesiapa di sana boleh sahkan keadaan?,” katanya tadi.

See also  PM-Bantuan Khas Covid-19 Fasa 1 dikreditkan 6 September 2021

 

Tinjauan Kosmo! di ruang komen mendapati terdapat pengguna media sosial yang mendakwa dia turut hadir di PPV tersebut tetapi keadaan adalah terkawal.

“Betul lah ni, tadi terkejut gila sebab dorang punya barisan tu sama panjang dengan stadium. Tapi no worries, semua terkawal je lepas dorang dah masuk duduk dalam stadium. Kesian juga dekat fronliners nak urus dorang terlalu ramai,” kata @syhndah_. – K! ONLINE

See also  Covid-19 8 Ogos 2021: Kematian 360 Jumlah kes 18,688
Penafian

Pihak BicaraMinda tidak bertanggungjawab terhadap komentar  yang diutarakan melalui Tajuk " Video ✓✓ PPV Stadium Bukit Jalil 'diserbu' " di laman  ini. Ia adalah pandangan peribadi pengomentar dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengomentar sendiri.

Our Visitor

371987
Users Today : 602
Users Yesterday : 3148
Users Last 7 days : 15299
Users Last 30 days : 64422
Users This Month : 61005
Users This Year : 371986
Total Users : 371987
Views Today : 909
Views Yesterday : 4591
Views Last 7 days : 22935
Views Last 30 days : 99261
Views This Month : 94047
Views This Year : 573113
Total views : 573114
Who's Online : 3
Your IP Address : 44.201.99.222
Server Time : 2022-11-30
0Shares