Video ✓✓ PPV Stadium Bukit Jalil ‘diserbu’

PPV Stadium Bukit Jalil ‘diserbu’

PETALING JAYA – Sebuah video memaparkan ratusan individu berpusu-pusu untuk mendapatkan suntikan vaksin secara ‘walk in’ di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Stadium Bukit Jalil tular hari ini.

Info Sains Teknologi dan Kesihatan

Beberapa video yang dimuat naik pemilik Twitter @JatIkhwan tular di laman media sosial apabila orang ramai menyifatkan kejadian seumpama itu menjadi antara penyebab peningkatan kes harian Covid-19.

 

“Ada pengikut Twitter minta saya kongsikan keadaan di PPV Bukit Jalil pagi tadi, katanya sampai sekarang masih ribuan orang termasuk bukan warganegara datang berasak-asak.

See also  Covid-19 8 Ogos 2021: Kematian 360 Jumlah kes 18,688

 

“Buat yang tanya kenapa dan apa yang sedang berlaku, ini pusat walk in pemberian vaksin. Saya difahamkan satu-satunya tempat yang bukan warganegara juga boleh datang dan hari ini adalah hari terakhir untuk walk in. Moga tak ada yang buruklah. Ada sesiapa di sana boleh sahkan keadaan?,” katanya tadi.

See also  Hanya mampu beri anak autisma minum susu manis

 

Tinjauan Kosmo! di ruang komen mendapati terdapat pengguna media sosial yang mendakwa dia turut hadir di PPV tersebut tetapi keadaan adalah terkawal.

“Betul lah ni, tadi terkejut gila sebab dorang punya barisan tu sama panjang dengan stadium. Tapi no worries, semua terkawal je lepas dorang dah masuk duduk dalam stadium. Kesian juga dekat fronliners nak urus dorang terlalu ramai,” kata @syhndah_. – K! ONLINE

See also  Duka tak terduga, sukarelawan urus jenazah Covid-19 kebumi ibu sendiri
Penafian

Pihak BicaraMinda tidak bertanggungjawab terhadap komentar  yang diutarakan melalui Tajuk " Video ✓✓ PPV Stadium Bukit Jalil 'diserbu' " di laman  ini. Ia adalah pandangan peribadi pengomentar dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengomentar sendiri.

Our Visitor

156041
Users Today : 831
Users Yesterday : 2819
Users Last 7 days : 24436
Users Last 30 days : 79865
Users This Month : 49766
Users This Year : 156040
Total Users : 156041
Views Today : 1428
Views Yesterday : 4305
Views Last 7 days : 36940
Views Last 30 days : 122982
Views This Month : 76259
Views This Year : 238649
Total views : 238650
Who's Online : 2
Your IP Address : 44.200.30.73
Server Time : 2022-08-18
0Shares