Anda boleh mencari tarikh luput pada resit apabila anda memuat semula(topup) kad.
Menurut MyRapid, anda juga boleh mengetahui nombor siri 10 digit TNG MyKad anda daripada resit.
Nombor siri ini penting kerana ia boleh digunakan untuk menambah MyKad anda pada aplikasi e-dompet TNG anda, membolehkan anda mengetahui jumlah baki yang anda tinggal dan tarikh luputnya.
Sebagai alternatif, anda boleh mendapatkan nombor siri di kiosk layan diri TNG dan memasukkan MyKad anda.
Anda juga boleh bertanya tentang nombor siri di mana-mana pejabat perkhidmatan pelanggan bas atau kereta api Rapid KL.
Jika TNG MyKad telah tamat tempoh dan anda tidak mahu menggunakannya lagi, anda boleh meminta bayaran balik baki anda Hanya klik di sini untuk meminta bayaran balik.
Menurut TNG, permintaan bayaran balik akan diproses dalam tempoh 14 dan 30 hari dari tarikh penyerahan.
Maklumat yang terkandung dalam siaran ini adalah untuk tujuan maklumat am sahaja.